identity

Ontwikkeling en ontwerp van een heldere en unieke huisstijl

Ontwikkeling en ontwerp van een heldere en unieke huisstijl

Je hebt een bedrijf of organisatie, bent van plan om een onderneming op te zetten of aan de slag te gaan als zzp’er. Het is altijd belangrijk om je bedrijf goed in de markt te zetten. Een huisstijl en logo kunnen daarbij helpen en zorgen voor de juiste uitstraling.

Daarnaast zijn er nog tal van mogelijkheden om je identiteit uit te dragen. Denk aan visitekaartjes, labels, bedrijfskleding of een passende website. Ik kan het hele pakket voor je verzorgen, van idee tot eindresultaat.

ImageImage
ImageImage

advies en inspiratie • creatieve oplossingen vanuit een helder concept • oog voor detail • kritische blik op de inhoud

ImageImage
ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
  • Onderzoek doen naar de organisatie van mijn klant, diens markt, doelgroep, en concurrentie
  • Brainstormen en ideeën verzamelen (ten aanzien van het logo en de verdere visuele identiteit)
  • Mood boards maken (ten aanzien van concepten, stijlen, typografie, kleuren, vormen, afbeeldingen, etc.)
  • Typografie aftasten (geschi
  • Logo-schetsen maken
  • Logo concept-richtingen bedenken en uitwerken in ruwe vorm
  • Digitale logo-concepten ontwerpen op basis van deze concept-richtingen
  • Het uiteindelijke logo uitwerken
  • Aftasten wat het juiste kleurenpalet is voor de organisatie (in samenspel met het logo)
  • Aftasten wat het juiste lettertype is voor de organisatie (in samenspel met het logo)
  • Inzoomen op het meest geschikte kleurenpalet en lettertype(s) voor de organisatie
  • Eventuele andere elementen aftasten ter aanvulling van het logo, het kleurenpalet en de typografie (zoals vormen, patronen, afbeeldingen, etc.)
  • Bepalen wat de meest geschikte mix van visuele elementen is voor de uiteindelijke visuele identiteit
  • De visuele identiteit uitwerken en omschrijven in een identity book
  • Het opleveren van de bestanden van de visuele identiteit (de logo-bestanden en het identity book)
  • En tijdens dit alles veelvuldig contact hebben met mijn klant (met als doel om mijn visie uit te leggen, feedback te krijgen, en om de voortgang van het project inzichtelijk te maken)